fbpx

תזונה בריאה

גם לכם התזונה הבריאה היא בעדיפות ראשונה? צודקים! תזונה בריאה הוכחה ככזאת שמונעת מחלות, מחזקת את המערכת החיסונית ומעולה לאורח חיים בריא ואיכותי. אז איך יוצרים את אסכולת התזונה הבריאה גם בבית שלכם? התשובות התזונתיות לכל השאלות – במאמר שלפניכם.

תזונה בריאה לילדים

אם אתם רוצים להעניק לילדים, מתנה איכותית שתלווה אותם לכל החיים, ואף תעבור לצאצאיהם, מתנת התזונה האיכותית, תאפשר לכם ולהם חיים של בריאות איתנה ואריכות ימים. תזונה בריאה לילדים, זוהי המתנה הכי חינוכית וארוכת טווח, שהורים יכולים לתת לילדים. ולפיכך, חשוב להשקיע ביצירת מצע תזונתי מתאים לילדים, כזה אשר יגרום להם לא רק להסכים לאכול את התזונה הבריאה, אלא ממש לרצות אותה.

איך יוצרים שגרה של תזונה מאוזנת לילדים

ישנם כמה כלים, שבעזרתם גם אתם תוכלו ליצור תזונה בריאה לילדים שתחווה את חיי המשפחה, לאורך כל השגרה השוטפת. ארוחות משפחתיות לדוגמא, אשר כוללות עימן מנות שעשירות בכל אבות המזון, יכולות לגרום לילד לאכול את המנה הבריאה בלי לחשוב פעמיים. הארוחות המשותפות שמות דגש על אווירה משפחתית חמה, שגורמת לילד לאכול בתאבון, בחיקוי מושלם להוריו ששותפים עימו לארוחה.

ככה הילדים יקפידו בעצמם על תזונה בריאה

אנחנו רוצים שהתזונה לילדים לא תהיה עבורכם ועבור הילדים עול מעיק, אלא כיף וחוויה? זה בידיים שלכם! אם תתנו לילדים להיות שותפים בהכנת התפריט, כמו גם בהכנת המזון, הילדים יהיו פרטנרים מעולים לכל התהליך של התזונה בבית. מה גם, שהכנת אוכל מגרה את בלוטות הטעם, וכך הילדים שיהיו שותפים להכנה, יהיו גם שותפים מלאים לאכילה הבריאה.

תזונה בריאה

מזון ביתי כמודל לתזונה בריאה לילדים

מה לעשות, שלא תמיד מה שהכי קל, הוא גם הכי נכון ובריא. עובדה, שכל מזונות האינסטנט שאולי קלים ומהירים להכנה, לא באמת מכילים את כל אבות המזון הנדרשים לתזונה בריאה לילדים. להפך, בדרך כלל מנות מהירות הכנה, יכללו נתרן וסוכר ברמה גבוהה. ולכן, ההמלצה היא לייצר ארוחות מחומרי גלם טבעיים עם מינימום עיבוד, כיוון שרק כך באמת ניתן ליצור תזונה איכותית, בריאה וטעימה.

תזונה מאוזנת לירידה במשקל

מי מאתנו לא רוצה להיות רזה, נאה ומחוטב? האמת היא, שתזונה בריאה לירידה במשקל אכן תורמת למראה, אך היא חשובה לא פחות עבור בריאות הגוף והנפש. למעשה, תזונה בריאה לירידה במשקל נראית הרבה יותר קשה ליישום, ממה שקורה אכן בפועל, כיוון שההרגל בסופו של דבר מנצח את הכול – וכאשר מתרגלים לתזונה הבריאה, ניתן אפילו לאהוב אותה יחד עם ההנאה שבירידה במשקל.

טיפים בדוקים לתזונה בריאה לירידה במשקל

אז איך משיגים את התזונה הבריאה שתסייע לכם להוריד סוף סוף את הקילוגרמים המיותרים שלכם? דבר ראשון, הקפידו על מזון שאינו עתיר בפחמימות, אך כן עתיר בוויטמינים, חלבונים, סיבים תזונתיים ועוד. מרכיבים תזונתיים ניתן למצוא בפירות וירקות, מרקים עשירים, חומרי גלם טבעיים, כמו: ביצה, עוף ובשר וקטניות מבושלות.

ככה תצליחו להשיג תזונה בריאה לירידה במשקל

תכנון נכון, הוא שם המפתח לתזונה שמאפשרת ירידה מאוזנת ובריאה במשקל. מהיום – לא אוכלים מכל הבא ליד, אלא מתכננים את הארוחות מראש, וכך מתכוננים לכל ארוחה בצורה המתאימה. על כל ארוחה לכלול את כל אבות המזון על מנת לאפשר הספגה יעילה של החומר, בניית השרירים ואי תוספת של קלוריות מיותרות אשר מכבידות על הגוף וגורמות לו לעלייה ניכרת במשקל.

זה מה שיגרום לכם להתמיד בתזונה בריאה לירידה במשקל

חוששים שלא תוכלו להתמיד בתזונה מאוזנת שמסייעת לכם בירידה במשקל – לאורך זמן? ככה תאפשרו גם לעצמכם להנות מהטבע. מלאו את הבית בפירות בגוונים וצבעים שונים, אשר מגרים את הטעם והחושים. 3 פירות ביום יעשו את העבודה, ויאפשרו לכם להתרגל במהירות לאורח חיים בריא. ולא רק פירות! אין כמו משקה רענן וטחון דק דק, כדי ליצור יום מלא אנרגיה! במיוחד אם המשקה עשוי בפירות משובחים ומלאי טעם וצבע.

על העצה הזו עדיין לא שמעתם!

ניסיתם הכול כדי לסגל לעצמכם תזונה בריאה לירידה במשקל ועדיין לא הצלחתם? ארוחת בוקר טובה, תוביל אתכם אל המטרה המיוחלת. ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ומזינה, כיוון שהיא זאת שנותנת אנרגיה ומרץ חיוני למשך כל היום. ולכן, הקפידו על ארוחת בוקר מלאה ועשירה בכל אבות המזון, כאשר הדגש הוא על חלבונים שנמצאים בביצים ובקטניות, אשר מאפשרים תחושת שובע למשך זמן ארוך.

תזונה בריאה לחיזוק השיער

גם אתם רוצים שיער נקי ורענן? כזה שגולש לו בטבעיות על הכתפיים ומהווה סמל לחיות וברק? תזונה עשירה בסיבים ובריאה לשיער תאפשר גם לכם להנות משיער החלומות. ישנם כמה מאכלים שמומלצים לצורך חיזוק סיב השערה, ביניהם ניתן למצוא את האבוקדו, אשר מסייע לחיזוק הקרקפת, הקיווי – אשר מעניק חיזוק עוצמתי והזנה לשורשי השיער ומזונות עשירים באבץ כמו חומוס ועדשים, אשר מסייעים לחיזוק מאסיבי של הקרקפת.

תזונה בריאה לשיער

מה עוד יכול לסייע לתזונה לשיער?

ישנם עוד כמה כלי עזר, שיכולים לסייע משמעותית לחיזוק השיער. כל משפחת העליים הירוקים לדוגמא, תורמים רבות לחיזוק הקרקפת ולשמירה על סיב השערה, עקב הברזל הרב בו הם ניחנים. בנוסף, ירקות אלה מסייעים לשמירת השערה על ידי כך שהם מונעים נשירה, כאשר בדרך אגב הם גם מסייעים באופן כללי ויוצרים תחושת ערנות ומניעת עייפות.

חיזוקים נוספים בתזונה לשיער

כדי לאפשר שימור מקסימלי של השיער לטווח הארוך, מומלץ לשלב בתזונה, מאכלים שעשירים בוויטמינים מסוגים שונים. ויטמין E לדוגמא, אשר נמצא בשיבולת שועל, אבוקדו ומאכלים נוספים – מגן על השיער מפני השמש, וגורם לו להישאר חזק ורענן, ללא דהייה או נשירה. את הוויטמין ניתן למצוא גם באגוזים, וכך לשלב אותם במנה יומית קבועה שתעניק הגנה מעולה לשיער.

הגזר כבסיס לתזונה בריאה לשיער

תמיד ידענו שגזר בריא לעיניים, אבל הבשורה החדשנית היא, שגזר גם בריא לשיער! הגזר מכיל בתוכו חומרים מזינים, אשר מעניקים לשיער לחות ובריאות לאורך זמן, כאשר בנוסף, מכיל הגזר וויטמין A שמעורר ייצור של החלב אשר מגן על עור הקרקפת שלכם. ניתן לאכול את הגזר בכל צורות האכילה שלו, החל מגזר חי, המשך בגזר מבושל וכלה במיץ גזר מזין וטעים.

תזונה בריאה ללב

רופא המשפחה לא מרוצה מבדיקות הדם שלכם? הוא טוען שהלב שלכם נמצא בסיכון? ככה תוכלו לשמור על הלב שלכם! אכילת פירות וירקות, ידועה ככזו שמחזקת את הגוף ומאפשרת ללב לעבוד כמו שצריך, כאשר שילוב של אורח חיים בריא הממעיט בפחמימות, מאפשר איכות חיים תזונתית שמגנה על כל מערכות הלב, ומאפשרת לו לעבוד כמו שצריך.

מאכלים שמתאימים לתזונה בריאה ללב

גם אם הלב שלכם בסיכון, לא מגיע לכם לצום. קיימים שפע של מאכלים אשר לא רק ניתנים לאכילה, אלא אף מומלצים למי שרוצה להגן על הלב שלו. בין המאכלים ניתן למצוא: דגי טונה, שיבולת שועל, שעועית שחורה, אגוזי מלך, בטטות, אוכמניות ודובדבנים. כדאי לדעת כי שתיית תה וקפה במידה הנכונה, מסייעת גם היא לשמירה על התפקוד התקין של הלב.

תזונה בריאה לכבד

רוצים להגן על הכבד שלכם ולאפשר לו תזונה שמועילה לו ושומרת עליו? צודקים. חשוב לדעת כי תזונה בריאה לכבד, כוללת עימה הפחתה ניכרת בכמויות הסוכר והמלח, כיוון שהם אלו שמקשים בעיקר על תפקודו התקין של הכבד. את המלח והסוכר יחליפו פירות, ירקות ועלים ירוקים אשר ידועים בסגולתם לכבד בריא לאורך שנים.

לסיכום

כעת גם אתם יודעים, מהי התזונה הכי נכונה לאורח החיים שלכם. בין אם מדובר בתזונה בריאה לילדים, תזונה בריאה לירידה במשקל, תזונה בריאה לשיער, תזונה בריאה ללב, או תזונה בריאה לכבד, תמיד ניתן למצוא את המאכלים אשר יסייעו לאיברים שלכם לתפקד הכי טוב שאפשר, ולכם להנות מתחושת שובע מפנקת ונעימה.

תוכן עניינים
אמא בריאה

תוכנית אונליין לתזונה נכונה לירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא

רוצה שינוי? דברי איתנו

אני מאשרת קבלת טיפים, חומר פרסומי והטבות ב SMS.

עוד תוכן רלוונטי עבורך
תזונה עשירה בסיבים

תזונה עשירה בסיבים – למה זה טוב? תזונה עשירה בסיבים – זה ביטוי שנעשה שגור ונפוץ אצל כל שוחרי הבריאות שמקפידים לדאוג לגופם. פתאום בכל

קראי עוד »
תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת תזונה מאוזנת הוא ביטוי שלא תמיד ברור מה הוא אומר. האם אנחנו אמורים לאכול יותר ירקות, פירות, בשר או דווקא לצמצם בחלב? לכל

קראי עוד »
קורס תזונה

קורס תזונה תזונה היא היבט בסיסי של שמירה על בריאות טובה ורווחה. עם עלייתן של מחלות כרוניות, לא ניתן להפריז בחשיבותה של תזונה נכונה. ככזו,

קראי עוד »
אוכל בריא

כתוב את הכותרת כאן לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי,

קראי עוד »
דיאטה
דיאטה

דיאטה במאמר זה יוצגו ממצאים מתוך מחקרים על חשיבותה של דיאטה מאוזנת והשפעתה על הרווחה הפיזית והנפשית שלנו. המאמר מתעמק במחקרים העדכניים ביותר ובחוות דעת

קראי עוד »
דיאטה ים תיכונית

דיאטה ים תיכונית בשבילכם הים התיכון זה שמש, ים, שמיים כחולים והרבה שמחה ובריאות? אתם לא טועים. האוכלוסיות השוכנות לאורך הים התיכון מאז ומעולם נחשבו

קראי עוד »
תזונה נכונה

תזונה נכונה תזונה נכונה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. אכילת תזונה מאוזנת ועשירה במגוון רכיבים תזונתיים היא המפתח לשמירה על בריאות טובה ולחיות חיים ארוכים

קראי עוד »

לצפייה באתר בטאבלט - יש לסובב את המסך לרוחב​